Субота, 23 Жовтня, 2021

Обіцянки Труханова під питанням: як справи з велосипедними доріжками?

Одеський міський голова Геннадій Труханов під час своєї виборчої кампанії обіцяв встановити велопарковки біля соціально значущих об’єктів і продовжити велосипедну доріжку від Траси здоров’я до 16-ї станції Фонтану. Зараз виконання цих обіцянок «в процесі», як часто буває з багатьма словами наших політиків. Такий висновок можна зробити, аналізуючи результати дослідження того, які обіцянки давали керівники великих міст з облаштування велосипедних доріжок і як виконують свої запевнення. Більш докладно про це дізнайтеся в нашому матеріалі на odessayes.

Відтягували, як могли

Журналісти дослідили діяльність 14 мерів міст, які обіцяли щось робити для розвитку вело-інфраструктури. Лідером поки вважається мер Хмельницького Олександр Симчишин, який виконав дві з трьох обіцянок у цій області. Нагадаємо, що в 2015 році в місті проводилося дослідження центральних вулиць для розробки безпечних і комфортних веломаршрутів. На замовлення управління дорожнього господарства Одеської міськради розроблявся проект робіт з благоустрою бульвару Жванецького, включаючи облаштування на його території велодоріжки.

Через рік в департаменті інформації і зв’язків з громадськістю Одеської міськради повідомили, що всі велопарковки в Одесі встановлюються за позабюджетні кошти. У 2017 році підприємства самостійно почали встановлювати велопарковки у своїх офісів.

Влітку 2014 року Труханов пообіцяв продовжити велосипедну доріжку від Траси здоров’я до 16-ї станції Фонтану. Через два роки з бюджету міста планувалося виділити 10 млн. грн. на будівництво та капітальний ремонт об’єктів вулично-дорожньої мережі, в тому числі і на облаштування велосипедних доріжок. Станом на 2 червня 2016 року фінансування не провадилося.

Перипетії з початком робіт

У січні 2018 року управління архітектури та містобудування Одеської міської ради призначено замовником розробки схеми благоустрою Траси здоров’я і прилеглих територій (від парку Шевченка до 16-го станції Великого Фонтану). Весною почався монтаж залізобетонних балок вело-пішохідний естакади, яка з’єднає Трасу здоров’я на ділянці від 8-ї до 10-ї станції Фонтану.

При цьому 4 вересня 2017 року управління дорожнього господарства Одеської міської ради скасувало аукціон для вибору компанії, яка займеться реалізацією планів по будівництву вело-пішохідний естакади. Конкурс знаходився в стадії «кваліфікація переможця», і в якості переможця управління розглядало приватне підприємство «Містобудівне управління №1», яке при очікуваній вартості закупівлі у 32 мільйони 9 тисяч 955 гривень погодилося працювати за 28 мільйонів 608 тисяч 924 гривні.

Однак в міськраді заявили, що в будівництві відпала необхідність, але потім призначили новий тендер. Згідно з Єдиним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських об’єднань, ТОВ «Ростдорстрой» контролюється компанією на Віргінських островах «Сайдлейк інтернешнл лімітед» в особі чотирьох чоловік: бізнесмена Олександра Жукова, депутата Одеської міськради Юрія Шумахера – представника партії «Довіряй справам», Олександра Рацкевича і Євгена Коновалова.