Субота, 23 Жовтня, 2021

Президентська битва: скільки витратили на рекламу в Одесі кандидати

За місяць до офіційного старту президентської кампанії основні кандидати вихлюпнули на вулиці, на телебачення і в Інтернеті море своєї реклами. «Вона працює». «Він почує кожного». А цей – «врятує країну». Кампанія з виборів президента в країні ще офіційно не стартувала, а кандидати зі своїми гаслами вже окупували чи не більшість білбордів у містах, заполонили ТБ та інші медіа, пише “odessayes.com.ua“.

Нечувані суми на рекламу

Першим на рекламні поля батьківщини вирвався екс-спікер Арсеній Яценюк, поставши перед виборцями на темному тлі з похмурими смугами. Слідом за ним туди ж потягнулися лідер Народного Руху України Борис Тарасюк, екс-банкір Сергій Тігіпко, нардеп Інна Богословська. Пізніше з незабутнім гаслом «Вона працює» на вулиці вийшла прем’єр-міністр, а на початку вересня розгойдався і головний опозиціонер країни з обіцянкою «Почую кожного».

За оцінками Асоціації зовнішньої реклами, кожен з цих кандидатів тільки у вересні віддав на зовнішню рекламу 1-3 млн. грн. Вулична пропаганда зазвичай відтягує на себе 15-25% від бюджетів кандидатів, кажуть експерти. Значить, в перший місяць осені претенденти на пост глави держави викладуть ще приблизно по 4-12 млн. грн., які підуть в «гаманець» електронних і друкованих медіа, передусім – на ТБ.

По «ящику» повним ходом йшла соціальна реклама Юлії Тимошенко під гаслом «Разом – ми сильні», а також ролики Віктора Януковича, спікера Володимира Литвина і агітки Сергія Тігіпка. Але ж до офіційного старту кампанії залишалося ще чотири тижні. Всього ж, за оцінками Комітету виборців України, витрати кожного з фаворитів виборчих перегонів дійдуть до планки в $ 500 млн.

Корреспондент пише, що вибори подарували ринку політичної реклами кілька свіжих трендів. Один з них – інтерактив. Телефонами гарячих ліній обзавелися практично всі учасники перегонів: вони були у Януковича, Тігіпка, Богословської, Литвина. Тимошенко користувалася урядової гарячої лінії і періодично «висіла» на телефоні, відповідаючи на питання селян та інших категорій електорату.

Креатив не відняти

Глава Асоціації зовнішньої реклами України Артем Біденко заявив, що сплеск подібної «відкритості» з боку кандидатів – відгомін останніх американських виборів. «На досвіді Обами кандидати побачили, що не тільки ТБ дає голоси, але і контакт з виборцем, залучення його в процес», – заявив експерт. Те, що в рекламному творчості кандидатів з’явилися американські мотиви, не дивує – адже в командах основних претендентів трудяться заокеанські політтехнологи. З Януковичем працює команда Пола Манафорта, фахівця, який вів кампанію попереднього американського президента Джорджа Буша.

За інформацією видання «Українська правда», американські консультанти, які брали участь у виборчій кампанії Обами, засвітилися в штабі прем’єра. Хоча Віктор Уколов, нардеп БЮТ, цю інформацію спростував. Яценюк в розмові з Корреспондентом участь іноземців в роботі за власним просуванню заперечувати не став. Але не все хороше, що зустрічається в політичній рекламі – справа рук іноземців.

Наприклад, автором тимошенківського слогана «Вона працює» став, ні багато ні мало, перший віце-прем’єр Олександр Турчинов. Уколов розповів, що спочатку одне з рекламних агентств запропонувало БЮТ варіант «Вони розмовляють». Ідея сподобалася, але в ній чогось не вистачало. На одній з нарад креативників Турчинов і запропонував знамените «Вона працює».